miércoles, 29 de agosto de 2012

La Pica d'Estats, homenaje a Jacint Verdaguer

 SOTA L'OMBRETA 

A l'arbre d'amor
m'he enfilada un dia,
sols per abastar
lo fruit de la vida.
Quin sabor tan dolç!
quina olor tan fina!

L'Aimador ho veu
a renyar em venia;
al sentir-lo a prop
caiguí esmortuïda,
caiguí brosta avall
al Cor que m'estima.


Quan me té a sos peus
de renyar s'oblida,
me'n dóna un beset
que més me valia.
Somniaré o no!
si és somni, que ho siga.


Lo beset n'és dolç,
jo l'hi tornaria.
Quan m'ha retornada
l'Aimador se'm gira:
-Traïdoreta amor,
traïdoreta aimia,
m'heu robat lo fruit,
lo fruit de la vida.

-Si he robat lo fruit,
jo l'arbre voldria,
per plantar-lo al cor
que tant vos estima.-
Quan Ell sent això,
d'amor defallia;
mes ai!, son amor
angelets lo diguen,
diguen-lo angelets,
que jo no en sabria. 

 Pica d'Estats 3143 m
Jacint Verdaguer, 25 agost 1883
Pilar Vidal, 24 agost 2012
Fotografías: Pilar Vidal Clavería
 Pica d'Estats des del refugio de Pinet, agosto 2012

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...